שלום לכולם ותודה רבה על העזרה!
סוף סוף שאלת שאלה קונקרטית.
כדי לייצב מומנט אתה צריך לייצב זרם במנוע.
יש דרייורים שיודעים לעשות את זה.
יש לי ספק אם אתה אכן צריך לייצב זרם אבל מכיון שלא תיארת את האפליקציה שלך קצת קשה לי לעזור לך.
מה בדיוק אתה רוצה שהמנוע יעשה?
elitkh או אלי.. אם אני מבין נכון ובהנחה שזרם = אמפר,
יש אפשרות לפי מה שאתה אומר בעזרת דרייבר או ספק לשמור את הזרם על 400MA למשל במתח נמוך יותר של 6V למשל?
וזה מה שיתן מומנט קבוע ומהירות משתנה?
המנוע צריך לתרגם תנועה סיבובית ללינארית בשימוש של זרוע קצרה ומוט שמחובר לקצה שלה עם מיסב.
משהו כמו איך שגלגלים של רכבת- תתיחס לגלגל אחד ולזרוע אחת:
המנוע סך הכל צריך לדחוף איזה 700 גרם למרחק של כמה ס"מ.
במהירות גבוהה אין לי אפשרות להתנגד לו ולעצור את הציר שלו ביד.
בחצי מהירות אני יכול לעצור אותו בקלות. (אבל שם גם נתתי לו חצי מתח- 6V)
הוא מתכון שהוא רוצה לשמור את מומנט התנועה של המנוע אבל בסיבוב יותר קטן ואיטי ועדין שיהיה לו את אותו הכוח.
ידוע לי כי במברגות יש מהירות גבוה אבל המומנט של הכוח קטן
ובמהירות הנמוכה המומנט של הכוח גדל.
לדעתי הפיתרון שאתה צריך כדי לשמר מומנט זה תמסורת
גלגלי שינים שעל כל נגיד 3 סיבובים של המנוע יוצא סיבוב 1 בפועל. :
דור, את העקרון של תמסורת אני מבין, רק שאין לי פה תמסורת משתנה כמו באוטו עם גיר והילוכים יש לי רק תמסורת אחת, ואני כן רוצה שתהיה לי מהירות משתנה..
יכול להיות אפילו שמנוע של מברגה עם הרכיבים האלקטרוניים שאני מאמין שיש בה
עושה את העבודה כמו שצריך, כי אני מעדיף את הכוח במהירות האיטית ולא במהירה.
למרות שלפי דעתי זה אותו כוח כל הזמן במנוע של מברגה כי שזה חלש אתה עוצר את זה עם היד וזה "מתקתק"
כאילו מנגנון קלאצ'י כזה מונע ממנו לזוז למרות שיש לו כוח וכשזה מהר אתה לא יכול לעצור את זה רק כי זה מסתובב מהר ואתה מתסכן בלפגוע בעצמך אבל עדיין יש לו המון כוח,
כמו שאתה מבריג בורג ואז שהוא תקוע כבר עד הסוף הוא "עוצר" את המברגה ע"י אותו מנגון קלאצ'י שמתקתק..
ונניח שאני אעשה הפוך ואקח מנוע של 60 סיבובים לדקה ב 12V, יש לו המון כוח במהירות שאני צריך,
אבל אם אני אצטרך 150 סיבובים לדקה בפחות כוח אפילו, איך אני אעשה את זה? אגביר את המתח ליותר ממה שהמנוע בנוי אליו? לא נראית לי האפשרות..
רועי,
הפיתרון הוא אכן תמסורת.
PWM עוזר לבקר את ההספק שמקבל המנוע,אם תרצה להוריד את ההספק,השתמש ב-PWM.
נראה שאתה מבולבל בנושא הזה,כדאי לך לעבור שוב על התאוריה של העסק על מנת להיות סגור על מה אתה צריך בישביל מה שאתה רוצה.
אנדריי.
אנדריי, זאת הבעיה בדיוק, אני מבולבל בנוגע לתיאוריה של כל העסק, אני חופר בהמון אתרים בחו"ל אבל אין תשובות פשוטות ואין לי דרך להסיק מה התשובה לשאלה שלי.
לגבי ה PWM, שאלתי שאלה וזה מה שמישהו ענה לי (תרגום בהמשך):
It's impossible to maintain high torque at all speeds.
But a PWM circuit will do a lot better than a simple variable resistor.
Torque is not directly related to current. You have no control over current without changing the voltage also.
That is impossible. In other words, you set the voltage and the current is determined by the motor and it's load.
Again, a PWM is your best choice.
ובמחילה מכבודכם אני אתרגם:
זה בלתי אפשרי לשמור על מומנט גבוה בכל המהירויות אבל מעגל של PWM יהיה הרבה יותר טוב משימוש בפוטנציומטר,
המומנט לא קשור ישירות להספק ואין לך שליטה על ההספק מבלי לשנות את המתח, במילים אחרות אתה נותן למנוע מתח וההספק נקבע ע"י המנוע והעומס עליו.
שוב, PWM הוא הבחירה הכי טובה שלך.
עכשיו אנדריי תגיד לי איך לא להיות מבולבל?
למרות שלפי מה שהוא ענה לי ואם הוא צודק,
אני מבין שבאמת אי אפשר לתת למנוע את אותו המתח ולשמור על אותו הספק.
אני יודע שמה שאני רוצה זה אפשרי כי ראיתי את זה עובד ככה רק שאני לא יודע באיזה רכיבים צריך להשתמש, ויכול להיות ש PWM יעשה את כל ההבדל,
זה נשמע לי ככה, למרות שלא ברור לי איך ב 100% כי אם נניח שיש לי מנוע של 200 RPM והוא עושה ON OFF ל 12V
בקצב שיוריד את המנוע 100 RPM זה כאילו שהמנוע יקבל 6V, תקנו אותי אם אני טועה.
יש הרבה נתונים להתייחס אליהם בגלל זה זה מסובך.
אני יכול לפשט גם את הדרישות מהמנוע:
ולהגיד שאני רוצה מנוע שיהיה מסוגל לנוע מ 50 RPM ועד 150 RPM
כשיש לו את מירב הכוח ב 50 ושיאבד אותו בהדרגה עד 150.
תודה רבה רבה רבה לכולם.