על ידי ארי גרינשפון » ג' אוגוסט 16, 2011 5:11 pm
gilmaor שלום,
אני מניח שכשכתבת קביעת נקודת האפס של המערכת התכוונת למיקום הרצוי של המערכת ואם זה נכון אז כדי שתוכל לבצע בקרת מיקום על המערכת תצטרך לחשב את משוואות התנועה של המערכת שמתארות את הדינמיקה של המערכת, אחד הדרכים לקבל את משוואות התנועה היא בעזרת חישוב הלגרג'יאן של המערכת ולשם כך תצטרך לחשב את האנרגיה הקינטית והפוטנציאלית של המערכת שידרשו ממך להתחשב ולחשב כל מיני דברים אחרים כמו למשל להתחשב בכל דרגות החופש (זוויות וקוויות) של המערכת ולחשב את מומנט האינרציה של המערכת סביב מרכז המסה.
אחרי שמצאת את משוואות התנועה של המערכת תצטרך לפתור אותן וכך תקבל את המומנט הרגעי הרצוי שיספק למרכז המסה של המערכת בקרת יציבות ובקרת מיקום, את משוואות התנועה תוכל לפתור בשיטה האנליטית או בעזרת קירובים ולפעמים אפשר לפתור אותן בשיטה הגרפית.
אחרי זה אתה יכול לחבר למערכת שתכננת בתוכנת שרטוט מכאנית תלת ממדית כמו למשל Solidworks עם שאר רכיבי החומרה למשל לכל ציר תחבר את חיישני התאוצה, מהירות וזווית שנכנסים לבקר כך שאם המערכת היא תלת ממדית אז יהיו שלושה צירים ואם המערכת היא דו ממדית אז יהיו שני צירים.
הבקר יחשב את בקרת היציבות והמיקום ואת התוצאה יעביר לממיר דיגיטאלי לאנלוגי שיעביר את המידע לדריוור שיפעיל את המנועים כך שיספקו את המומנט הרגעי הרצוי וכמות המנועים תהיה שווה לכמות דרגות החופש של המערכת.
לכל מנוע יהיה גיר שיוכל לספק את המומנט המקסימאלי ואת המהירות המקסימאלית וגם אינקודר שיספק מידע על זווית הציר של המנוע וגם מד זרם שייתן חיווי על הזרם החשמלי על המנוע וזה לצורך בקרת המומנט.
ארי גרינשפון