ruba שלום,
כתבת שאת מורה חדשה ושאין לך ניסיון בפרויקטים כאלה אז אני חושב שאולי כדאי לך לשקול את האפשרות להנחות בשנה הראשונה רק פרויקטים שאת מכירה אותם יותר טוב למשל להנחות פרויקטים בתחומים שבעבר למדת או / ו חקרת או / ו פתחת פרויקטים בתחומים האלה מכאן נובע שאולי לא כדאי לך להיכנס בשנה הראשונה שאת מנחה פרויקטים לשום פרויקט שאין לך ידע מוקדם אליו ועדיף להיכנס לפרויקט שאת כבר מכירה אותו וזה יוביל אותך לפרויקט שמצד אחד את הולכת על בטוח ומצד שני הפרויקט ברמה גבוהה וזה מכיוון שגם כך כל תחום הנחיית הפרויקטים חדש לך.
אבל מנגד את רשמת שהתלמידים שלך הם תלמידי כתה י"ב והם מתכוונים לעשות את הפרויקט הזה כלומר אם אני מבין נכון את המקרה אז התלמידים קבעו איזה פרויקט הם רוצים לעשות עוד לפני שהם פגשו והתייעצו איתך ואת צריכה להיות המנחה שלהם ולכן אולי כדאי לך לנסות לגרום לתלמידים האלה לשנות את החלטתם לעשות את הפרויקט הזה לפרויקט אחר שיתאים לך יותר להנחות אותו.
אבל אני מניח שאם תגידי להם את זה באופן ישיר והם לא מכירים אותך וגם רוצים לבדוק את הגבולות שלך כי את חדשה במערכת אז זה יכול ליצור אצלם התנגדויות שלא יהיו לטובתך ולכן אולי כדאי לך לחשוב על דרך עקיפה וחכמה יותר לעשות את זה וזו היא גישה שבמקרים מסוימים כדאי לאמץ אותה בפתרון קונפליקטים שנוצרים בין מורה לתלמיד.
למשל את יכולה להתחיל ללמד את כל הכתה בשיעורים הקרובים חומר לימוד תיאורטי שיוכל לעזור להם בהמשך בביצוע פרויקט הגמר שלהם, בזמן הזה התלמידים יכירו אותך בצורה טובה יותר ויעריכו אותך יותר.
בזמן הזה שאת מלמדת אותם תראי להם כדרך אגב תמונות, סרטונים והסברים על פרויקט אחר שהיית מעוניינת להנחות מבלי להגיד לתלמידים שאת מעוניינת להנחות את הפרויקט הזה.
אחר כך תדברי עם מישהו אחר בבית הספר שיכול לנסות לעזור לך להשפיע על ההחלטה של התלמידים זה יכול להיות מישהו שאת סומכת עליו וגם התלמידים האלה מעריכים אותו למשל זה יכול להיות רכז המגמה, רכז השכבה או מחנך הכתה והוא ידבר עם אותם תלמידים לבד ויסביר להם על הקשיים שהפרויקט הזה יכול לגרום בהמשך הדרך.
אחרי שאותו מורה דיבר עם התלמידים האלה תדברי איתם לבד ותסבירי להם שוב על הקשיים שהפרויקט הזה יכול לגרום בהמשך הדרך ותבדקי איתם אם הם מעוניינים להחליף את הפרויקט לפרויקט שיהיה לך יותר קל להנחות אותו.
אם בכל זאת התלמידים האלה ימשיכו להתעקש שהם רוצים לעשות רק את הפרויקט הזה והם לא מוכנים לעשות שום פרויקט אחר אז אחרי שניסית לשנות את החלטתם ולא הצלחת דבר שיכול לגרום לכך שכנראה התלמידים לא ירצו לשנות בהמשך את החלטתם ומכיוון שלא כדאי לך לריב עם התלמידים האלה אז כנראה שכדאי לך לשקול את האפשרות לנסות להנחות את הפרויקט שהתלמידים הציעו ולשם כך תצטרכי להתחיל ללמוד את הנושא לעומקו.
את יכולה לברר עם התלמידים האלה האם הם ראו פרויקט דומה לזה שעשו תלמידים אחרים עם מנחה אחר אם כן אז תנסי לדבר עם אותו מנחה ואולי הוא יוכל לעזור לך למשל אולי הוא ייתן לך פרויקטים כאלה שהוא הנחה בעבר או / ו אולי הוא יסכים להנחות אותם או לעזור לך להנחות אותם.
מכיוון שזהו פרויקט שנעשה הרבה פעמים ובהרבה דרכים שונות אז את יכולה לנסות לאתר את אותם מורים שהנחו פרויקט כזה בעבר בעזרת כך שתדברי או תשלחי מכתב למדריכים / למורים המצטיינים של מגמת אלקטרוניקה ומחשבים ותסבירי להם את המצב ותשאלי אותם איך הם יכולים לעזור לך, את יכולה למצוא אותם עם תכתבי בגוגל את הביטוי הבא : "תעודות הוקרה למורים במגמת חשמל-אלקטרוניקה"
לחלק מהמורים המצטיינים יש אתר משלהם וחלקם הנחו פרויקטים כאלה בעבר.
דוגמאות לאתרים כאלה :
1. האתר של גדי הרמן
http://www.galium.co.il/vbe/
2. מרכז הרובוטיקה של אורט גבעת רם שבו מלמד מוטי מאיר, אני חושב שהוא הנחה פרויקט כזה בעבר.
http://robotics.ort.org.il/
3. את יכולה לנסות לדבר או לשלוח מכתב לראובן כלב, תוכלי למצוא את פרטי ההתקשרות איתו בעזרת גוגל ובאתר של מגמת אלקטרוניקה ומחשבים
http://elecomp.cet.ac.il
4. בתחילת שנת 2007 ראיתי שני סטודנטים שסיימו תואר הנדסאי שעשו סימולציה לכזה פרויקט ב #C בהנחיה של רן ברייר מהתעשייה האווירית
5. בקישור הבא יש פרויקט גמר כזה שביצעו עמית לויאן, מתן יונגמן, נועם לוי ורומי קיידר בקורס ממשקים מוחשים במכללה האקדמית תל אביב – יפו
http://www.youtube.com/watch?v=rIGuOdRUAxM
6. בקורס המעבדה להתקנים מתוכנתים באורט בראודה מבצעים ניסוי כזה
http://braude.ac.il/Apps/WW/page.aspx?w ... 7ae02eaa06
7. יש גם חברות שמתעסקות עם מערכת מסחרית כאלה
כמו למשל
חברת אינטרפז
www.interpaz.co.il
חברת unitronics
http://www.unitronics.com/Content.aspx? ... tedParking
שנה טובה
ארי גרינשפון