אמנון שלום
אם יש לך כיוון ספציפי שאתה רוצה ללכת אליו (כלומר רעיון שאתה רוצה לבדוק אם ניתן לממש) זה דבר אחד והתשובה צריכה להיות יותר ממוקדת על בסיס ברעיון.
אם אתה רוצה להתחיל באופן כללי ולדלג על מכשולי ההתנעה , אז ישנן ערכות כגון LEGO NXT אשר על אף היותן LEGO הן עם מעבד די חזק, ומגוון חיישנים לא רע.
היתרון בערכות הללו זLEGO פיתחה ממשיקים נוחים לתכנות גראפי שמאפשר "לכתוב" קוד , ולהבין את העיקרון של כתיבת קוד עם ציורים על המסך. וההיכרות עם חיישנים מנועים ותקשורות קיימת גם כאן.
כאשר מתקדמים יותר ומתחילים ללמוד תכנות ממש, ניתן להשתמש באותה המערכת עם קוד של ממש . לא מעט פקולטות להנדסה משתמשות במערכות הללו הן לא רק משחק. ומהרגע שחיברת את המערכת הרובוט הראשון שלך יעבוד עם תוכנה שלך תוך כמה שעות.
כיוון אחר , שהוא יותר "המסלול הרגיל" , להתחיל ללמוד תכנות על בסיס מחשב או מיקרו מעבד כדוגמת PIC או AURDUINO , לאט לאט להוסיף יותר חיישנים ומפעילים למערכת וכך להתקדם. על שני המעבדים הללו יש המון פורומים ותיעוד ברשת . אני מחובבי הPIC אבל כנראה שאורודואינו יותר נגיש בהתחלה. התהליך כאן אומנם יותר זול מהלגו אבל יותר"אלים" בכניסה למים.
בנוסף בעבר אני התחלתי בעזרת ספר שניקרא Robot builder bonanz , מאז הוא יצא במהדורות חדשות , והוא נתן מבט כללי לחובב על הנושא.
והכי חשוב גוגל , משם מגיעים להמון המון ידע.
בהצלחה אמנון