על ידי אלי קולברג » ש' יוני 14, 2003 7:33 pm
גל, כדאי להסביר אולי מספר היבטים של הנושא. אחת מהמטרות כאן היא לאפשר לכל אדם לבצע את הבקרה על מהירות המנוע כפי שהוא מרגיש שצריך לעשות מבלי שיהיה מומחה במשוואות דיפרנציאליות רגילות או חלקיות ובמסנני נמוכים. למשל אחת האפשרויות היא, אם שגיאת מהירות המנוע (הרצוי פחות המצוי) היא קטנה, קצב גידול השגיאה הוא משמעותי, והצטברות השגיאה עד עתה אינה גדולה, צריך לתקן את מהירות המנוע במידה בינונית.
אכן מספר הקבועים הוא גדול יותר, אך ההבדל המשמעותי הוא באופן הצגת הבקרה שהיא קרובה הרבה יותר לשפה האנושית. אגב, מנסיון, כמעט ולא יהיה הבדל בשינוי כזה או אחר של התוויות (מושג מקביל לterm הקלאסי -ניתן לראות במאמר) לגבי התוצר הסופי של הבקרה.
גם אם נדרש שינוי הרי ששינוי המספרים הוא טריביאלי וטכני בעיקרו, מה שאינו מצריך מאמץ מחשבתי מיוחד.
היבט נוסף קשור לביטול הצורך בכוונון הגברי (קבועי) המערכת, מה שגזל זמן רב בבקרת PID ספרתית מקובלת. רק זה מספיק בשביל לבדוק את האפשרות לעבור לבקרה פאזית.
כל זאת מרמז גם על מהירות גבוהה ביכולת יישום הבקרה לעומת השיטות האחרות.
יחד עם זאת, יתכן והשיטה לא תתאים לכל אחד בכל מצב, אולם מוצג כאן כלי נוסף שלא היה קים קודם בצורה זו, כאחת מהאפשרויות שעומדות לרשותכם.
ותודה על תגובתך, שאיפשרה לי להרחיב על כלליות השיטה.