1. בשל ערעורים על אור המפריע לפעולת החיישנים, שהיה קיים בעת סיבוב הריצות הראשון של הרובוטים, ניתנה לכל הרובוטים הזדמנות נוספת לכבות את הנר. מעיון בסעיף 3 ambient lightning ניתן לראות כי ערעור זה אינו רלוונטי כיוון שאור זה הינו חלק מן האתגר אותו התחרות מציבה.
2. לאחר קבלת הערעור החליט חבר השופטים כי שלושת הריצות הטובות של כל רובוט הן אלה שיכנסו לתחשיב. החלטה זו אינה מתחשבת בפקטור האמינות (ראה סעיף 20, reliability factor), כיוון שרק ריצותיו המוצלחות של הרובוט נחשבות.
3. הרובוט "ברנוע" היה מן היחידים שנקפו לזכותם ארבעה כיבויים מוצלחים, אולם, כיוון שפקטור האמינות לא הותאם לשינוי המצב (הוספת ריצה נוספת), וכיוון שהריצה הראשונה לא נפסלה לחלוטין אלא ניתן היה להתחשב בה באם הייתה מוצלחת, לא קיבל הרובוט "ברנוע" את מיקומו הריאלי בתחרות הארצית.
4. על מנת להבהיר את נושא האמינות, נציין כי רובוט אשר כיבה את הנר רק 75% מן הפעמים יקבל בתחרות הארצית את אותו הבונוס שיקבל רובוט אשר כיבה את הנר 100% מן הפעמים.
5. שינוי בונוס האמינות כך שיתחשב בארבעה כיבויים מוצלחים ולא שלושה, או פסילת הריצה הראשונה עליה ערערו המתחרים תעמיד את הרובוט "ברנוע" במקום גבוה בהרבה. שינויים אלה נגזרים מחוקי התחרות הבין לאומיים.
6. את בונוס הרהיטים, אשר מפחית 50% מזמן הריצה של הרובוט (ראה סעיף furniture עמוד 7) ביצעו רובם המכריע של הרובוטים שמוקמו בעשירייה הראשונה, בעוד שבשנה שעברה ביצע רק רובוט אחד את הבונוס הנ"ל.
7. הדבר נבע ממדיניות שנקט חבר השופטים בארץ לפיה הרהיט יוצב במקומות שלא יקשו על הרובוט לעברם. מדיניות זו נודעה לקבוצות ערב לפני התחרות, מה שאפשר להם להכין את רובוטיהם כך שיבצעו בונוס זה. הרהיטים הוצבו ע"י שופטים לא מיומנים, במקומות שאותם ביקשו לרוב התלמידים עצמם.
8. רובם של הרובוטים אשר ביצעו את בונוס הרהיטים לא היו מסוגלים להתמודד עם אתגר זה לו היו מתחרים בתנאים המאתגרים של התחרות הבין לאומית. בתחרות הבין לאומית מיקום הרהיט נקבע ביחס למיקום הנר, מתוך כמה מיקומים מאתגרים, אשר נקבעים לפני התחרות בידי צוות שופטים מיומן, ולא מונחים על פי גחמתם של שופטים אשר נודעו לחוקי התחרות בבוקר התחרות, ותודרכו להתחשב בבקשת התלמידים לגבי מיקום הרהיט.
9. מין הסעיפים הנ"ל מסתמן כי מגמת חבר השופטים הייתה הורדת הרף בתחרות הארצית על מנת ליצור אשליה של רובוטים המסוגלים להשיג מקומות מרשימים בתחרות הבין לאומית, בעוד שערכם הריאלי של הרובוטים שונה מן המסתמן בתחרות הארצית.
01. טוהר התחרות – מעיון בסעיף 25 (adult help) נגזר כי אחד מתפקידיו של חבר השופטים הוא להבטיח כי טוהר ישמר, והרובוטים אכן יבנו ויתוכנתו בידי התלמידים. חבר השופטים בארץ, למרות שהיה עד לאין ספור מקרים בהם המורה השתלט על מלאכת התכנות\הבנייה של הרובוט, העלים עין במתכוון.
11. אין ספק כי טבלת התוצאות הייתה נראית אחרת לו היו נפסלים הרובוטים שלא עמדו בקריטריונים של טוהר התחרות. תופעה זו לא רק שפגעה ברובוטים שנבנו בעמל כפם של התלמידים, אלא גם יוצאת כנגד עצם המהות של תחרות הרובונר.