על ידי shtroodel » ב' מרץ 31, 2003 7:24 pm
אוקיי אני מצטער עלהעיכוב בתגובה אבל בהנחה שאתה משתמש בהנעה אסינכרונית מרכזית עם גלגלים תומכים מקדימה ומאחורה כזאי לך לבחור בגלגלי אלומיניום עם גומי בקצה, הסיבה היא באמת כדי לשמור על הצורה של הגלגל בצורה האופטימלית. לגביי שיפועים אני לא ראיתי שום הבדל בין איך שכל גלגל עולה שיפועים ואלה גם לא שיפועים כאלה רציניים ככה שאתה לא צריך לתכנן הנעת 4על4 עם נעילת דיפרנציאל... הקוטר של הגלגל צריך להתאים לגיר שלך או ליחס ההעברה של המנוע (ככל שהיחס גדול יותר הקוטר גדול יותר) כדאי לך גם לחשוב על זה שלגלגל בעל קוטר קטן יש תאוצה טובה יותר אבל מהירות סופית נמוכה יותר מאשר גלגל גדול יותר שלו יהיה קשה יותר להאיץ אבל יגיע למהירות סופית גבוהה יותר.
לגבי העובי של הגלגל- כמה שיותר דק ועדיין מחזיק, יותר טוב. אתה צריך לשאוף לצמצם למינימום את "דריסת הרגל" של הגלגלים המניעים מהסיבה הפשוטה שאמנם בנסיעה קדימה אין לזה משמעות אבל בסיבובים ככל שיש שוני גדול יותר בין הרדיוסים של החלקים בגלגל שמשיקים לקרקע ככה לרובוט "קשה" יותר להסתובב. קשה יותר גם בגלל שלמנועים יותר קשה להסתובב וגם כי הם צריכים להפעיל יותר כוח. כמובן שההבדל בין גלגל של 5 מ"מ לגלגל של 6 מ"מ יהיה לא קריטי עד לא מורגש אבל יצא לי לראות כבר כמה מפלצות של 3 ס"מ...
שאלת לגבי שיטות הנעה אחרות אז חוץ מהגלגלים הרגילים והאפשרויות ה"מוזרות" יש אפשרות ביניים והיא הנעת זחל שאולי נשמעת מאסיבית אבל יש לה יתרונות לא מעטים כמו יציבות מטורפת בכל מצב, אין הישענות אחורה בזמן האצה אין הישענות קדימה בבלימה ושיפועים מבחינתה הם בכלל לא מורגשים...
שווה לחשוב על זה בכל אופן
Ein Volk, Ein Reich, Ein Frrrrr!