אבשלום
תגובה חלקית מבחינתך
1. אתה יכול לשלוט במנוע צעד ע"י שני ביטים (אחד לצעד ואחד לכיוון) אבל זה דורש רכיב שיבצע את כל ההפעלה של המנוע .ישנם רכיבים רבים בתחום (לדוגמא של חברת אלגרו).
2. תציץ בקישור הבא , לא בדקתי אם הוא מפרט רכיבים :
http://www.codeproject.com/vbscript/Ste ... ontrol.asp
3. הדיודה לא מגינה על המנוע אלא על מעגל הבקרה, כאשר מנוע חשמלי (או כל סליל , לצורך העיניין) מתחיל לפעול או עוצר נוצר זרם בעיקבות השינוי בשדה המגנטי בצמוד לסליל (המנוע הופך בעצם למחולל) הזרם הזה מוכר גם כ כוח אלקטרו מניע (כא"מ ) והוא מיתנגד ,כלומר הפוך, לזרם שמפעיל את המנוע . מדובר במתחים גבוהים מאוד (למיטב ידיעתי) ובמידה והמתחים הללו יגיעו למעגל הבקרה הם ייצרו רעש ואף יפגעו במעגל. לכן שמים דיודה שהיא הפוכה לכיוון הזרם ממעגל הבקרה כך שהיא מקצרת בין הדקי המנוע בכיוון הכא"מ.
אני מקווה שההסבר שלי נכון ולא היטעתי אותך (אשמח להערות).
4. לגבי גשרי ה H שמיתמשים בהם למנועי צעד בכדי להפוך פאזה , יכולות להיות כמה תוספות סטנדרטיטת. חלקן לבקרת מנוע הצעד עצמו וחלקן להפעלת גשר ה H (להמנעות ממצבים לא חוקיים שיגרמו לעליית עשן). לכן רצוי שתראה סרטוט של המעגל שעליו אתה מדבר בכדי שתקבל תשובה לעיניין.
אמנון
אמנון