תחרות הרובוקאפ הארצית לשנת 2022


תחרות הרובוקאפ הארצית לשנת 2022

תחרות רובוקאפ הישראלית מאורגנת ע"י נציגות רובוקאפ ג'וניור בישראל. מערכת השיפוט של התחרות נבנתה ומופעלת ע"י צוות אתר הרובוטיקה הישראלי.

באירוע נערכות שלוש תחרויות: הצלה, ריקוד וכדורגל, בשתי ליגות שונות: תיכונים ויסודי-חט"ב.

פירוט התחרויות:

בתחרויות הכדורגל מטרת התחרות היא בניית רובוט המסוגל לשחק כדורגל מול רובוט של הקבוצה המתחרה למשך שתי מחציות שנמשכות 10 דקות כל אחת. המשחק מתקיים במגרש שרצפתו מכילה גווני אפור ומשתנה מלבן בצד אחד, לשחור בצד שני של המגרש. צבע השערים הוא אפור. כדור המשחק משדר קרני אור אינפרא אדום כך שיתגלה לרובוטים באמצעות חיישנים מתאימים. השערים שנכבשו קובעים את תוצאת המשחק.

בתחרות ההצלה הרובוט צריך לעקוב אחר פס שחור על רקע לבן במהלך נסיעתו בתוך ובין החדרים. לחלק מהחדרים צריך להגיע לאחר עליה על מישור משופע. לאורך המסלול, מודבקים דמויות מניר כסף ומבריסטול המכונים "קרבנות", שעל הרובוט לזהות בכדי לצבור יותר נקודות. זיהוי "קרבן" מחייב עצירה לשניה אחת ליד ה"קרבן" והשמעת צפצוף. על כל זיהוי נכון של "קרבן מקבל הרובוט 10 נקודות ועל כל מעבר חדר (מכניסה ועד ליציאה) מקבל הרובוט 10 נקודות נוספות.

תחרות הריקודים מאפשרת לתלמידים ליצור רובוטים שיבצעו תנועות מתואמות עם מוסיקה שהוקלטה מראש או מוזיקה חיה, וכאן הניקוד ניתן על יצירתיות, תלבושות, רמה טכנולוגית, ועוד.

כללי התחרויות זהים לכללי התחרות העולמית המפורסמים בכל שנה ע"י פדרציית רובוקאפ העולמית.

לכללי התחרות, לחץ כאן.




 

מחפש שאלות ותשובות נפוצות מפורום האתר?

,בעלי אתר זה לא ישאו באחריות כלשהי לכל נזק, כספי או אחר
שייגרם במישרין או בעקיפין משימוש במידע המצוי באתר זה

כל הזכויות שמורות לאסף פוניס, גיא יונה ואלי קולברג ©
אין להעתיק תכנים מאתר זה ללא רשות בכתב ממנהלי האתר

אתר זה נצפה באופן מיטבי ברזולוציית 1024X768