תחרות רובוקאפ ג'וניור 2003 כללי התחרות

 

 

כללי התחרות נלקחו מאתר התחרות המפרט את תנאי התחרות בשפה האנגלית. באתר יש פירוט נרחב של הכללים שחלקם העיקרי מתורגם כאן. כתובת האתר היא:

http://satchmo.cs.columbia.edu/rcj/rcj2003. במידה שקיימת סתירה, הכללים המופיעים באתר הנ"ל הם הכללים הקובעים. בטקסט נקוטה לשון זכר למען הנוחיות בלבד. כל האמור בטקסט תופס במידה שווה לגבי בנים ובנות כאחד. כשיפורסמו הכללים לתחרות רובוקאפ 2004 נפרסמם כאן.

 

 

כללי תחרות ריקוד (Dance) של תחרות רובוקאפ ג'וניור 2003

 

1.                   זירה

 

1.1                           גודל.

1.1.1                      במת הריקוד תהיה איזור שטוח של 10מ' x '.

 

1.2                           גודל.

1.2.1                      לא תהיה אלומת אור ישירה על הבמה.

הערה: מומלץ שהקבוצות יתכננו את הרובוטים שלהם כך שיתגברו על שינויים בתנאי התאורה, היות ואילו משתנים מאתר לאתר. אם יש צורך, הקבוצות צריכות להגיע מוכנות לכייל את הרובוטים שלהם בהתבסס על תנאי התאורה באתר.

 

1.3                           תפאורה.

1.3.1                      לקבוצות ניתנת רשות לספק תפאורה משלהם.

 

2.                   רובוטים

 

2.1                    גודל.

2.1.1               הרובוטים יכולים להיות בכל גודל.

 

2.2                    קבוצות.

2.2.1               יכול להיות כל מספר של רובוטים לקבוצה.

2.2.2               כל קבוצה יכולה לבצע שגרת ביצוע אחת ורק אחת.

 

2.3                    בקרה.

2.3.1               הרובוטים חייבים להיות מבוקרים בצורה אוטונומית.

2.3.2               ניתן להתחיל את פעולת הרובוטים על ידי אדם, ידנית או עם בקרה מרחוק.

 

2.4                    תלבושות.

2.4.1               מעודדים שימוש בתלבושות.

 

3.                   שגרת ביצוע

 

3.1                    משך.

3.1.1               משך שגרת ביצוע לא יעלה על שתי (2) דקות.

 

3.2                    מוזיקה.

3.2.1               הקבוצות חייבות לספק את מקור האודיו שלהן, או:

3.2.1.1         תקליטור (CD),

3.2.1.2         קלטת אודיו, או

3.2.1.3         MP3.

3.2.2                ניתן עידוד רב לקבוצות להביא מקור אודיו באיכות טובה שמכיל רק את המוזיקה עבור שגרת הביצוע שלהן על גביו.

3.2.3                המוזיקה צריכה להיפתח בתחילת מקור האודיו, אחרי הקדמה של שקט במשך מספר שניות.

3.2.4               מקור האודיו צריך להיות מסומן בבירור עם שם הקבוצה.

 

3.3                    אנשים.

3.3.1               אנשים חברי קבוצה, יכולים לבצע יחד עם הרובוטים שלהם.

3.3.2               יחד עם זאת, חל איסור על אנשים חברי קבוצה לנגוע ברובוטים (מלבד איתחולם).

 

3.4                    תחילת שגרת הביצוע.

3.4.1                אדם השייך באופן רשמי לצוות התחרות יתחיל את המוזיקה עבור שגרת הביצוע.

3.4.2                אדם חבר קבוצה יאתחל כל רובוט, או בצורה ידנית או באמצעות שליטה מרחוק.

הערה: אנו מעודדים מאוד את הקבוצות לתכנת את הרובוטים שלהם להתחיל את שגרת הביצוע מספר שניות לאחר שהמוזיקה מתחילה. זה בגלל שקשה ביותר לקבוע בדיוק מתי המוזיקה תשמע אחרי שהותחל מקור האודיו, וקשה לתזמן את כוריאוגרפית הרובוט מבלי לדעת בדיוק מתי תתחיל המוזיקה. בנוסף, תלוי בתצורה של במת הריקוד ומערכת השמע באתר התחרות, יתכן שהאדם שיפעיל את הרובוט לא יהיה מסוגל לראות את מי שיתחיל את מקור האודיו; ולהפך. הקבוצות צריכות להגיע מוכנות לתנאים אלו.

 

3.5                    התחלות מחדש וחזרות.

3.5.1                יאפשרו לקבוצות להתחיל מחדש את שיגרת הביצוע שלהם אם יש צורך בכך, בכפוף לשיקול דעת השופטים.

3.5.2                יאפשרו לקבוצות לחזור על שיגרת הביצוע שלהם, בכפוף לשיקול דעת השופטים.

 

4.                   שיפוט.

 

4.1                    שופטים.

4.1.1               שגרות הביצוע ישפטו על ידי צוות של חמישה בעלי תפקידים רשמיים.

4.1.2               חמשת השופטים יבחרו לפני התחרות.

4.1.3               לשופטים לא יהיו קשרים כלשהם עם איזה קבוצה שהיא שנכנסה לתחרות.

 

4.2                    קטגוריות.

4.2.1               שגרות הביצוע ישפטו לפי התבחינים הבאים:

4.2.1.1         תכנות.

4.2.1.2         בניה.

4.2.1.3         תלבושות.

4.2.1.4         כוריאוגרפיה.

4.2.1.5         יצירתיות.

4.2.1.6         מקוריות.

4.2.1.7         ערך בידורי.

4.2.2               יינתנו ציונים של בין 1 ל- 10 (הטוב ביותר) לכל קבוצה בכל קטגוריה.

 

4.3                    מנצחים.

4.3.1               המנצח שייבחר עבור כל קטגוריה תהיה הקבוצה עם הציון הכולל הגבוה ביותר עבור קטגוריה זו.

4.3.2               הקבוצה עם הציון הכולל הגבוה ביותר בכל הקטגוריות, תבחר כמנצח הכולל.

4.3.3               מורשות תוצאות תיקו.

 

5.                   יצירתיות.

 

5.1                    אתגר הריקוד מיועד להיות מאוד פתוח.

5.2                    הראו את הצד היצירתי שלכם!!

 

6.                  כללי התנהגות

 

6.1                           משחק הוגן

 

6.1.1.

רובוטים שיגרמו להפרעה מכוונת לרובוטים אחרים או יגרמו נזק לבמה, יפסלו.

6.1.2.

בני אדם שיגרמו להפרעה מכוונת לרובוטים אחרים או יגרמו נזק לבמה, יפסלו.

6.1.3.

אסורים התקני שידור אלחוטיים או אינפרא-אדום (IR) באולם התחרות.

6.1.4.

מצפים שהמטרה של כל הקבוצות היא להשתתף בתחרות הוגנת ונקיה.

 

6.2                           התנהגות

 

6.2.1.

כל התנועה וההתנהגות בשטח צריכים להתבצע בצורה מאופקת בתוך אתר התחרות.

6.2.2.

למתחרים אסור להיכנס לשטחי ההכנה של ליגות אחרות או קבוצות אחרות, אלא אם הוזמנו באופן מפורש לעשות כך על ידי חברי קבוצות.

6.2.3.

משתתפים שלא יתנהגו כיאות עשויים להתבקש לעזוב את הבניין ולהסתכן בפסילה מהתחרות.

6.2.4.

כללים אילו יאכפו לפי שיקול דעתם של השופטים, פקידים, מארגני הכנס ורשויות אכיפת חוק מקומיות.

 

6.3                           מנחים

 

6.3.1.

מנחים (מורים, הורים, מלווים וחברי קבוצה בוגרים אחרים) לא רשאים להימצא בשטח עבודת התלמידים.

6.3.2.

יסופקו מספיק מקומות ישיבה למנחים שיוכלו להישאר באזור הפיקוח, מסביב לאזור עבודת התלמידים.

6.3.3.

למנחים אסור לתקן רובוטים או להיות מעורבים בתכנות הרובוטים של התלמידים.

6.3.4.

התערבות מנחה ברובוטים או בהחלטות שופט, יגרמו לאזהרה בפעם הראשונה. אם זה יישנה, הקבוצה מסתכנת בפסילה.

 

6.4                            שיתוף

 

6.4.1.

קיימת הבנה שהיא חלק מהתחרויות ב- RoboCup העולמית שצריך לשתף את כל הפיתוחים הטכנולוגיים והקוריקולריים (תכניות לימודים), עם המשתתפים האחרים אחרי התחרות.

6.4.2.

כל פיתוח שהוא יכול להתפרסם באתר האינטרנט של RoboCupJunior אחרי האירוע. זה מקדם את המשימה של  RoboCupJunior כיוזמה חינוכית.

 

6.5                           רוח התחרות

 

6.5.1.

מצפים שכל המשתתפים, תלמידים ומנחים כאחד, יכבדו את המשימה של RoboCupJunior.

6.5.2.

השופטים והנציגים הרשמיים ימלאו את תפקידם ברוח האירוע.

 

אין מדובר בניצחון או הפסד, אלא כמה למדת מהתחרות הוא מה שנחשב!