תחרות רובוקאפ ג'וניור 2003 כללי התחרות

 

 

כללי התחרות נלקחו מאתר התחרות המפרט את תנאי התחרות בשפה האנגלית. באתר יש פירוט נרחב של הכללים שחלקם העיקרי מתורגם כאן. כתובת האתר היא:

http://satchmo.cs.columbia.edu/rcj/rcj2003. במידה שקיימת סתירה, הכללים המופיעים באתר הנ"ל הם הכללים הקובעים. בטקסט נקוטה לשון זכר למען הנוחיות בלבד. כל האמור בטקסט תופס במידה שווה לגבי בנים ובנות כאחד. כשיפורסמו הכללים לתחרות רובוקאפ 2004 נפרסמם כאן.

 

 

כללי תחרות כדורגל של תחרות רובוקאפ ג'וניור 2003

 

הערה: כללים אלה תקפים הן לליגת 2-על-2 והן לליגת 1-על-1. במידת הצורך, מצוינים ההבדלים.

 

1.                שדה המשחק

 

1.1             גודל

 

1.1.1.

מגרש המשחק עבור ליגת 1-על-1 הוא 87 ס"מ על 119 ס"מ (מעבר ל  A0) (ראה תרשים)

 

 

 

 

1.1.2   

                        מגרש המשחק עבור ליגת 2-על-2 הוא 122 ס"מ על 183 ס"מ (ראה תרשים)

 

 

 

1.1.3    

כמו שניתן לראות בתרשימים, כל פינה היא משולש של 8 ס"מ בכל אחד מהצדדים במקביל לקירות.

 

1.2             גודל

 

1.2.1.

הרצפה של מגרש המשחק מכוסה בגליון מודפס של גווני אפור.

 

1.2.2.

מגרש המשחק צריך להיות מונח כך שיהיה שטוח ואופקי. ניתן להניח את מגרש המשחק על שולחן או על הרצפה.

 

הערה: מומלץ שהקבוצות יתכננו את הרובוטים שלהם בצורה כזו שיהיו מסוגלים להתגבר על פגמים קלים עד ל- 3 מ"מ על המשטח.

 

1.3             קירות

 

1.3.1.

קירות ממוקמים מסביב לכל המגרש, כולל מאחורי השערים.

1.3.2.

גובה הקירות הוא 14 ס"מ.

1.3.3.

הקירות צבועים בצבע שחור מט.

 

1.4             שערים

 

1.4.1.

רוחב של כל שער בליגה של 1-על-1 הוא 29 ס"מ, וממוקם במרכז הצלע הצרה של המגרש.

1.4.2.

רוחב של כל שער בליגה של 2-על-2 הוא 45 ס"מ, וממוקם במרכז הצלע הצרה של המגרש.

1.4.3.

אחורי השער, צדדיו ורצפתו (בתוך השדה) צבועים בצבע אפור מט: 75% לבן מט ו- 25% שחור מט.

 

1.5             נקודות ניטרליות

 

1.5.1.

בשתי הליגות, קיימות חמש (5) נקודות ניטרליות שמסומנות על המגרש.

 

1.5.2.

 אחת (1) היא מרכז המגרש.

1.5.3.

ארבע (4) סמוכות לכל פינה, ממוקמות במרחק השוה לרוחב השער במקביל לצלע הארוכה של המגרש ומיושרות עם קצוות השער. לדוגמא, עבור ליגת 1-על-1, 29 ס"מ לכוון מרכז המגרש מכל קצה שער (ניתן לראות באיור  שבסעיף 1.1.1); עבור ליגת 2-על-2, 45 ס"מ לכוון מרכז המגרש מכל קצה שער (ניתן לראות באיור  שבסעיף 1.1.2).

1.5.4.

הנקודות הניטרליות ממוקמות במגרש כך שהשופט יכול להניח רובוטים או את הכדור במקרה שהמשחק הופסק (ראה הפסקת המשחק).

1.5.5.

הנקודות מסומנות ב-x ים כחולים קטנים על רצפת המגרש.

1.5.6.

הכדור יונח על הנקודות הניטרליות של השער אם ההפסקה קרתה כאשר המשחק התרחש באיזור שטח השער. הכדור יונח על הנקודה הניטרלית המרכזית אם ההפסקה קרתה כאשר המשחק התרחש באיזור השטח המרכזי. (ניתן לראות בתרשימים  שבסעיפים 1.1.1 או 1.1.2).

 

 

1.6             תאורה

 

1.6.1.

הקבוצות חייבות להיות מוכנות לכיול הרובוטים שלהם בהתבסס על תנאי התאורה שבאתר התחרות.

 

1.6.2.

יעשה כל מאמץ לשמור על רמה נמוכה של אור סביבה תוך הקטנה למינימום של אור נורות ואור טבעי עם מקורות אינפרא אדומים (IR).

1.6.3.

הועדה המארגנת תפרסם את טוח תנאי התאורה הצפוי לפחות חודש אחד לפני האירוע.

 

 

1.7             תנאים מגנטיים

 

1.7.1.

המארגנים יעשו כל מאמץ למקם את מגרשי הכדורגל הרחק משדות מגנטיים כמו חיווט ברצפה וחפצים מתכתיים. יחד עם זאת, לפעמים לא ניתן למנוע זאת.

 

הערה: מומלץ שהקבוצות יתכננו את הרובוטים שלהם כך שיתגברו על שינויים בתנאי התאורה ובתנאים המגנטיים, היות ואילו משתנים מאתר לאתר. הקבוצות צריכות להגיע מוכנות לכייל את הרובוטים שלהם בהתבסס על התנאים באתר.

 

2.                רובוטים

 

2.1             קוטר

 

2.1.1.

בליגה של 1-על-1, רובוט כשהוא עומד זקוף חייב להכנס לתוך גליל שמידת הקוטר הפנימי שלו היא 18 ס"מ.

2.1.2.

בליגה של 2-על-2, רובוט כשהוא עומד זקוף חייב להכנס לתוך גליל שמידת הקוטר הפנימי שלו היא 22 ס"מ.

2.1.3.

תתבצע מדידה של הרובוטים כאשר כל החלקים משתרעים למקסימום האפשרי.

 

2.2             גובה

 

2.2.1.

הרובוט חייב להיות בגובה של 22 ס"מ או פחות.

 

2.3             בקרה

 

2.3.1.

הרובוטים חייבים להיות מבוקרים באופן אוטונומי.

2.3.2.

הרובוטים חייבים להיות מאותחלים ידנית על ידי אדם.

2.3.3.

אסור השימוש בסוג כלשהוא של בקרה מרחוק (remote control).

 

2.4             סימון/צביעה

 

2.4.1.

המתחרים נדרשים לסמן או לעטר את הרובוטים שלהם בכדי לזהות אותם כשייכים לאותה קבוצה.

2.4.2.

אסור שצבעים של רובוטים ו/או משדרי אור יפריעו לקריאות חיישני האור של רובוטים אחרים. משדרים של חיישני אור של LEGO חייבים להיות מכוסים. מומלץ להשתמש בסרט הדבקה עבה מסוג Blue Tac.

 

2.5             קבוצות

 

2.5.1.

בליגה של 1-על-1, קבוצה תהיה מבוססת על רובוט אחד (1) ורק אחד.

2.5.2.

בליגה של 2-על-2, קבוצה תהיה מבוססת על לא יותר משני (2) רובוטים.

 

2.6             בניה

 

2.6.1.

ניתן להשתמש בכל קיט של רובוט או יחידות בניה, כל עוד הרובוט ממלא אחר המפרט שתואר קודם לכן וכל עוד התכנון והבניה הם בעיקר ובאופן ממשי עבודה מקורית של התלמיד(ים). (ראה סעיף 4.3).

2.6.2.

מותרת גם בניה מרכיבים אלקטרונים ורכיבי חומרה, כל עוד הרובוט ממלא אחר המפרט שתואר קודם לכן וכל עוד התכנון והבניה הם בעיקר ובאופן ממשי עבודה מקורית של התלמיד(ים). (ראה סעיף 4.3).

2.6.3.

חלקי רובוט יכולים להיות מחוברים באופן קבוע עם דבק, ברגים, וכו'.

 

2.7             איזורי תפיסת הכדור

 

2.7.1.

איזורי תפיסת הכדור מוגדרים ככל מרחב פנימי שנוצר כאשר מניחים סרגל ישור על הנקודות הבולטות של הרובוט.

2.7.2.

הכדור לא יכול לחדור לאזור תפיסת הכדור ביותר מאשר 2 ס"מ.

 

3.                כדור

 

3.1             מפרט

 

3.1.1.

הכדור שבשימוש יהיה כדור אלקטרוני מאוזן היטב.

3.1.2.

הכדור ישדר אור אינפרא אדום (IR).

 

3.2             ספקים

 

קימים שני כדורים אלקטרונים שנבדקו על ידי הועדה הטכנית של RoboCupJunior. שניהם דומים בביצועיהם.

 

3.2.1.

כדור IR Roboball MK2 שמיוצר על ידי Wiltronics

(http://www.wiltronics.com.au/productindex.asp?c=54)

3.2.2.

כדור RoboSoccer שמיוצר על ידי EK Japan  (email:info@elekit.co.jp)

3.2.3.

חברת Acroname Inc.  מארה"ב מספקת גם היא את הכדור  RoboSoccer שמיוצר על ידי EK Japan . (http://www.acroname.com/robotics/parts/R194-ROBO-BALL.html)

 

3.3             כדור התחרות

 

3.3.1.

הכדור הרשמי עבור RoboCupJunior 2003 יוכרז לפני התחרות.

 

4.                פיקוח

 

4.1             לו"ז

 

4.1.1.

הרובוטים יבחנו על ידי קבוצת שופטים לפני תחילת התחרות בכדי להבטיח שהרובוטים עומדים באילוצים שתוארו למעלה.

4.1.2.

על הקבוצות מוטלת אחריות להביא את הרובוטים שלהם לבחינה מחדש אם הרובוטים שלהם שונו, תוקנו, הותאמו וכו' בזמן כלשהוא במהלך התחרות.

 

4.2             תצורת רובוט

 

4.2.1.

בזמן הבדיקה, כל רובוט צריך לעמוד זקוף ובמידה המירבית שלו. כלומר, כל דבר שבולט החוצה מהרובוט חייב להיות מתוח לאורכו המלא.

 

4.3             תלמידים

 

4.3.1.

התלמידים יתבקשו להסביר את הפעולה של הרובוטים שלהם במטרה לאמת שהבניה והתכנות של הרובוט היא עבודה שלהם עצמם.

4.3.2.

התלמידים ישאלו שאלות לגבי מאמצי ההכנה שלהם, והם יתבקשו למלא שאלונים ולהשתתף בראיונות מוקלטים בוידאו טייפ למטרות מחקר.

4.3.3.

ניתן להשתמש בקיטים מסחריים אולם הם חייבים להיות מותאמים כך שישתנו במידה משמעותית על ידי התלמידים.

4.3.3.

הרובוטים חייבים באופן בולט להיות בנויים ומתוכנתים על ידי התלמידים.

 

4.4             הפרות

 

4.4.1.

הפרות כלשהן של חוקי הפיקוח ימנעו מאותו רובוט להתחרות עד שיתבצעו השינויים הנדרשים.

4.4.2.

יחד עם זאת, יש לבצע את השינויים או ההתאמות בתוך לוח הזמנים של התחרות ואסור לקבוצות לדחות משחק בעוד הם מבצעים את ההתאמות.

4.4.3.

אם רובוט נכשל בעמידה בכל המפרטים (אפילו עם שינוי/התאמה), הרובוט יפסל לאותו משחק (אבל לא מהתחרות).

4.4.4.

אם קיימת עזרה מופרזת של מנחה או שהעבודה על הרובוטים אינה בעיקרה עבודה מקורית שבוצעה על ידי התלמידים, אזי הקבוצה תפסל מלהשתתף בתחרות.

 

5.                המשחק

 

5.1             הכנות

 

5.1.1.

המארגנים יעשו כל מאמץ לספק לקבוצות גישה לשטח התחרות לפחות שעתיים לפני תחילת התחרות.

5.1.2.

המארגנים יעשו כל מאמץ בכדי לאפשר לפחות 10 דקות של זמן הכנה לפני כל משחק.

 

יחד עם זאת, המשתתפים צריכים להיות מודעים לכך שיתכן ויהיו מצבים שלא יאפשרו לקיים תנאים אלו, ולכן המשתתפים צריכים להגיע מוכנים להתמודד תחת תנאים שהם פחות מאידיאלים.

 

5.2             משך המשחק

 

5.2.1.

המשחק יתבסס על שתי מחציות בנות 10 דקות כל אחת.

5.2.2.

תהיה הפסקה של 5 דקות בין שתי המחציות.

5.2.3.

שעון המשחק יפעל ללא הפסקה במהלך זמן המשחק (שתי מחציות של 10 דקות), (מלבד מה שצוין ברובוטים מקולקלים או ניזוקים)

5.2.4.

המשחק יתבצע לפי שעון זמן מרכזי.

5.2.5.

הקבוצות עלולות להענש בשער אחד לדקה לפי החלטת השופט אם הם מאחרים.

5.2.6.

אם קבוצה לא תתיצב בתוך 5 דקות מתחילת המשחק, היא תאבד את זכותה לשחק והקבוצה המנצחת תזכה בתוצאה של 0-5.

 

5.3             תחילת המשחק

 

5.3.1.

בתחילת המחצית הראשונה של המשחק, השופט יטיל מטבע והקבוצה שעלתה בגורל ראשונה תבחר צד מסוים של המטבע בעוד היא באויר.

5.3.2.

הזוכה בהטלת המטבע יכול לבחור או א. לאיזה צד לתקוף, או ב. לבעוט את בעיטת הפתיחה.

5.3.3.

המפסיד בהטלת המטבע יקבל את האפשרות שלא נבחרה על ידי הזוכה.

5.3.4.

הקבוצה שלא בעטה את בעיטת הפתיחה במחצית הראשונה של המשחק,

תבעט את בעיטת הפתיחה בתחילת המחצית השניהשל המשחק.

 

5.4             בעיטות פתיחה

 

5.4.1.

כל מחצית של משחק מתחילה עם בעיטת פתיחה.

5.4.2.

כל הרובוטים חייבים להיות ממוקמים בצד שלהם במגרש.

5.4.3.

על כל הרובוטים לעמוד במצב עצירה.

5.4.4.

הכדור ימוקם על ידי השופט במרכז המגרש.

5.4.5.

כל הרובוטים של הקבוצה שלא בועטת את בעיטת הפתיחה חייבים להיות במרחק של לפחות 30 ס"מ מהכדור.

5.4.6.

הקבוצה שאינה בועטת את בעיטת הפתיחה תציב תחילה את הרובוטים שלה במגרש. לא ניתן למקם או להשאיר רובוטים מאחורי קו השער.

5.4.7.

הקבוצה שבועטת את בעיטת הפתיחה תמקם רובוט אחד ליד הכדור.

5.4.8.

השופט יכול לסדר/להזיז את מיקום הרובוטים.

5.4.9.

לפי פקודת השופט, כל הרובוטים יתחילו את פעולתם על ידי אנשים שהם חברי הקבוצה.

 

5.5             אנשים

 

5.5.1.

באופן כללי, לא תתקבל הזזת רובוטים על ידי אנשים.

5.5.2.

אנשים יכולים להזיז רובוטים רק לפי הוראה של שופט.

5.5.3.

לפני תחילת כל תחרות, הקבוצות צריכות לציין אדם אחד שישמש כ"קפטן", והוא זה שיורשה לו להתחיל, למקם, להסיר ולמקם מחדש רובוטים במהלך המשחק, בהתבסס על החוקים הכתובים ולפי הוראת השופט.

5.5.4.

חברי הקבוצה האחרים שבקרבת מגרש המשחק צריכים להישאר ישובים בזמן שהכדור במשחק, אלא אם השופט הורה להם אחרת.

 

5.6             תנועת הכדור

 

5.6.1.

רובוט לא יכול "לאחוז" בכדור.

 

הערה: אחיזה בכדור, פירושה לקיחת שליטה מלאה על הכדור על ידי הסרת כל דרגות החופש שלו. למשל, הכוונה לקיבוע הכדור לגוף הרובוט, הקפת הכדור תוך שימוש בגוף הרובוט בכדי למנוע גישה מאחרים, כיתור הכדור או לכידתו עם חלק כלשהו של גוף הרובוט. אם הכדור מפסיק להסתובב בעוד הרובוט בתנועה, זהו סימן טוב לכך שהכדור לכוד.

5.6.2.

הכדור לא יכול להיות מתחת לרובוט.

5.6.3.

הכדור חייב להראות כל הזמן.

5.6.4.

חובה שתהיה לשחקנים אחרים גישה לכדור.

 

5.7             ציינון

 

5.7.1.

הכדור חייב להתגלגל באופן חופשי בכדי לכבוש שער אחרת הוא יחשב על ידי השופט כ"נדחף" ויידחה.

5.7.2.

החריג היחיד לכך הוא כאשר הרובוט נוגע לראשונה בכדור פחות מ- 15 ס"מ לפני השער.

5.7.3.

השופט ישרוק במשרוקית כאשר הובקע שער.

5.7.4.

אחרי שהובקע שער, תתבצע בעיטת פתיחה.

5.7.5.

הקבוצה שספגה שער תזכה בכדור.

5.7.6.

"שערים עצמיים" יטופלו כשער שהבקיעה הקבוצה היריבה, גם אם הכדור "נדחף" לתוך השער.

 

5.8             הפסקת המשחק

 

5.8.1.

המצבים הרשומים בסעיפים 5.9-5.12 יכולים לגרום להפסקת המשחק, ובדרך כלל יביאו לידי הזזת הכדור לנקודה ניטרלית בעוד שמאפשרים למשחק להמשך.

5.8.2.

המשחק צריך להיעצר גם כאשר השופט שורק במשרוקית, אולם שעון המשחק לא נעצר, הכל לפי שיקול דעתו של השופט. כל הרובוטים חייבים לעצור מיד ולחזור למקומם כאשר נשמעת השריקה.

5.8.3.

אחרי עצירה במשחק, המשחק יחודש לפי הוראת השופט וכל הרובוטים יתחילו בו זמנית.

 

5.9             העדר התקדמות

 

5.9.1.

זה קורה אם הכדור תקוע בין מספר רובוטים או בין רובוט(ים) והקיר, והכדור נחשב בעיני השופט כחסר סיכוי להשתחרר.

5.9.2.

העדר התקדמות קורה גם אם אף רובוט לא נגע בכדור במשך פרק זמן של לפחות 20 שניות ולא נראה שרובוטים עומדים לפגוע בכדור.

5.9.3.

במקרה של העדר התקדמות, הכדור יוסט לאזור הניטרלי הפנוי הקרוב ביותר בהתאם לסעיף 1.5 (נקודות ניטרליות).

5.9.4.

אם לא נגעו בכדור במשך שני פרקי זמן של 20 שניות, כל הרובוטים התקועים ישוחררו תוך הזזה מינימלית על ידי השופט. שוערים צריכים לשמור על אותו כוון שבו היו.

5.9.5.

כאשר מוכרז מצב של העדר התקדמות, כל רובוט שנמצא מאחורי קו השער יוזז קדימה מחוץ לשטח השער.

 

5.10          רובוטים שניזוקו

 

5.10.1.

אם רובוט לא זז למשך פרק זמן של 20 שניות ו/או לא מגיב לכדור, הוא יחשב לניזוק על ידי השופט.

5.10.2.

אם הרובוט תקוע בקיר, היות ואין לו חיישנים לגלות את הקיר, הרובוט אינו ניזוק.

5.10.3.

אם רובוט חוזר ברציפות לשטח שבתוך השערים, הוא יחשב לניזוק על ידי השופט.

5.10.4.

השופט או השחקנים יכולים להוציא כל רובוט(ים) ניזוק מהמגרש.

5.10.5.

רובוט ניזוק חייב להישאר מחוץ למגרש למשך זמן של לפחות דקה אחת.

5.10.6.

רובוט ניזוק יוכל לחזור ברשות השופט לנקודה הניטרלית הקרובה ביותר למיקום במגרש שממנו נלקח הרובוט, ושלא נותנת יתרון לאותו רובוט.

5.10.7.

שוערים יכולים לחזור לשטח שלפני השער.

5.10.8.

המשחק יכול להמשיך במהלך הסרה, תיקון והחלפה. יש לציין שהשופט יכול לבחור להפסיק את המשחק אם נזק לרובוט קרה עקב התנגשות עם רובוט יריב.

5.10.9.

אם רובוט מתהפך מפעולותיו הוא עצמו, הוא יטופל כרובוט ניזוק ויילקח. אם הרובוט התהפך אחרי התנגשות עם רובוט אחר, השופט יכול להפוך אותו בחזרה והרובוט ימשיך במשחק. 

 

5.11          הגנה כפולה (2-על-2 בלבד)

 

5.11.1.

הגנה כפולה מתרחשת אם יותר מאשר רובוט אחד מהצד המגן נכנסים לאזור הקרוב לשער ובכך משפיעים באופן משמעותי על המשחק.

5.11.2.

כשקורה מצב של "הגנה כפולה", הרובוט שיש לו הכי פחות השפעה על המשחק יוזז לנקודה הניטרלית הקרובה ביותר. במקרה שמעורב בזה שוער, יוזז השחקן האחר.

 

5.12          שער שנכבש בדחיפה

 

במקרה של שער שנכבש בדחיפה (ראה סעיף 5.7), המשחק יעצר עם שריקת השופט. השופט יסביר את ההחלטה. השער לא יחשב. הכדור יוצב בנקודה הניטרלית הקרובה ביותר האפשרית לפני שהמשחק יתחדש.

 

5.13          עבירות

 

5.13.1.

אם רובוט משתמש בהתקן או מבצע פעולה שבאופן רציף תוקף או מסתער על רובוט שאינו מחזיק בכדור, השופט יכריז "עבירה". קפטן הקבוצה חייב אז לקחת את הרובוט מהמגרש למשך פרק זמן של לפחות דקה אחת ולתקן את הבעיה; המשחק ימשך (כמו ב- 5.10 "רובוטים שניזוקו").

5.13.2.

אם הרובוט ממשיך לבצע עבירות, הוא יוסר לתמיד מהמשחק. ב- 1-על-1, קבוצה זו תפסיד את המשחק.

 

5.14          בעיטות חופשיות

 

אין בעיטות חופשיות.

 

5.15          בעיטות עונשין

 

אין בעיטות עונשין.

 

5.16          נבדל

 

אין חוקי נבדל.

 

5.17          פסקי זמן

 

אין פסקי זמן במשחק.

 

5.18          החלפה

 

אסורה בהחלט החלפת רובוטים בזמן כלשהו במהלך התחרות.

 

6.                החלטות סותרות

 

6.1             שופט

 

6.1.1.

במהלך המשחק, החלטות השופט הן סופיות.

 

6.2             הבהרת החוקים

 

הבהרת חוקים יכולה להיעשות על ידי חברי הועדה הטכנית הבינלאומית של RoboCupJunior.

 

6.3             נסיבות מיוחדות

 

יתכן ויוסכם בזמן התחרות על שינויים ספציפיים של החוקים, בכדי לענות על נסיבות מיוחדות, כמו בעיות שלא נצפו מראש ו/או יכולות של הרובוטים של הקבוצות, בתנאי שרוב המתחרים מסכימים לכך.

 

7.                תיעוד

 

7.1             כל הקבוצות חייבות להביא איתן מסמכים כתובים המתארים את מאמצי ההכנות שלהם.

 

7.2             לקבוצות יינתן שטח ציבורי (בערך 1 על 2 מטרים) בכדי להציג את החומרים שלהם על לוח פוסטר.

 

7.3             הנציגים הרשמיים של התחרות יבדקו את התיעוד ויקימו שיחה עם חברי הקבוצה על התוכן. יוענק פרס לקבוצות עם הצגה מרשימה.

 

7.4             מעודדים את הקבוצות לבקר את כל הפוסטרים של האחרים.

 

8.                כללי התנהגות

 

8.1             משחק הוגן

 

8.1.1.

רובוטים שיגרמו להפרעה מכוונת לרובוטים אחרים או יגרמו נזק למגרש או לכדור, יפסלו.

8.1.2.

בני אדם שיגרמו להפרעה מכוונת לרובוטים אחרים או יגרמו נזק למגרש או לכדור, יפסלו.

8.1.3.

מצפים שהמטרה של כל הקבוצות היא לשחק בצורה הוגנת ונקיה משחק כדורגל של רובוטים.

 

8.2             התנהגות

 

8.2.1.

כל התנועה וההתנהגות בשטח צריכים להתבצע בצורה מאופקת בתוך אתר התחרות.

8.2.2.

למתחרים אסור להיכנס לשטחי ההכנה של ליגות אחרות או קבוצות אחרות, אלא אם הוזמנו באופן מפורש לעשות כך על ידי חברי קבוצות.

8.2.3.

משתתפים שלא יתנהגו כיאות עשויים להתבקש לעזוב את הבניין ולהסתכן בפסילה מהתחרות.

8.2.4.

כללים אילו יאכפו לפי שיקול דעתם של השופטים, פקידים, מארגני הכנס ורשויות אכיפת חוק מקומיות.

 

8.3             מנחים

 

8.3.1.

מנחים (מורים, הורים, מלווים וחברי קבוצה בוגרים אחרים) לא רשאים להימצא בשטח עבודת התלמידים.

8.3.2.

יסופקו מספיק מקומות ישיבה למנחים שיוכלו להישאר באזור הפיקוח, מסביב לאזור עבודת התלמידים.

8.3.3.

למנחים אסור לתקן רובוטים או להיות מעורבים בתכנות הרובוטים של התלמידים.

8.3.4.

התערבות מנחה ברובוטים או בהחלטות שופט, יגרמו לאזהרה בפעם הראשונה. אם זה ישנה, הקבוצה מסתכנת בפסילה.

 

8.4              שיתוף

 

8.4.1.

קיימת הבנה שהיא חלק מהתחרויות ב- RoboCup העולמית שצריך לשתף את כל הפיתוחים הטכנולוגיים והקוריקולריים (תכניות לימודים), עם המשתתפים האחרים אחרי התחרות.

8.4.2.

כל פיתוח שהוא יכול להתפרסם באתר האינטרנט של RoboCupJunior אחרי האירוע. זה מקדם את המשימה של  RoboCupJunior כיוזמה חינוכית.

 

8.5             רוח התחרות

 

8.5.1.

מצפים שכל המשתתפים, תלמידים ומנחים כאחד, יכבדו את המשימה של RoboCupJunior.

8.5.2.

השופטים והנציגים הרשמיים ימלאו את תפקידם ברוח האירוע.

 

אין מדובר בניצחון או הפסד, אלא כמה למדת מהתחרות הוא מה שנחשב!